How to Cut Women's Heart Attack Chances
Mission Possible
Dr Aagneta Akesson, PhD, MPH med hennes team av forskare i Sverige studerade postmenopausala kvinnor under 1997 för att bedöma deras chanser för hjärtinfarkt beroende på deras diet och livsstil. Hon säger "hur mycket du kan - utifrån din egen motivation - minska risken för [hjärtattack] av olika hälsosamma livsstilsfaktorer och i synnerhet genom den kombinerade hälsosam kost och livsstil". Akesson forskning funnit fem olika sätt att minska risken för kvinnors hjärtattack. Den nya studier visar att upp till 92% risk för hjärtinfarkt minskar med fem hälsosamma vanor:
· Ta massor av frukt, grönsaker, fullkorn, fisk och baljväxter.
· Drick minimum dos av alkohol.
· Håll midjan smalare än höfterna.
· Walk i 40 minuter varje dag och tar varje vecka motion.
· And no smoking.
Dr.Agneta Akesson fordringar "De fem hälsosam kost och livsstilsfaktorer är inte omöjligt att följa" och säger vidare "Det är upp till oss själva vad vi väljer att följa". Dr.Agneta Åkesson arbetar på Karolinska Institutet, Stockholm, Sverige med nutritionsepidemiologi division.
Hjärtinfarkter med kvinnor kan förebyggas
Forskarteamet Dr Akesson genomfört studier på mer än 24000 kvinnor som efter klimakteriet period. Vanligtvis postmenopausala kvinnor är mer sårbara för hjärtinfarkt. Under 1997 kommer alla dessa kvinnor som rapporterade att deras livsstil och deras kost och motion. Alla var friska fria från cancer, typ 2-diabetes eller någon form av hjärtsjukdom. Forskargruppen hålla kontroll på dem i sex år. Under denna period 51 kvinnor som haft hjärtinfarkt och dog. Annan 257 kvinnor som överlevt hjärtattacker. Det noteras kvinnor med alla de ovan nämnda fem hjärt-friendly vanor var 92% mindre risk att få hjärtinfarkt jämfört med dem som hade ingen av dem.
Tyvärr är det hittas bara fem procent av kvinnorna hade alla fem hälsosamma vanor. I studien observerades om alla fick alla dessa vanor, kunde hjärtattacker skäras ned med 75%.
Steg för steg
Men det kan noteras att varje hjärtvänlig vana förhindrar risken för hjärtattack. Kvinnor som drack mindre och äter hälsosam kost hade 57% mindre chans för hjärtattack. Mer hjärtvänlig vanor leder till att minska risken för hjärtinfarkt.
Kvinnor, som inte röker och hade en hälsosam midja till hip ratio förutom nämnda hälsosamma vanor, var 92% mindre risk att få hjärtattack.
Hur motion minskar det risken för hjärtinfarkt
Annan forskning visar hur motion minskar risken för hjärtinfarkt hos kvinnor. Daglig fysisk träning eller aktivitet förhindrar hjärtinfarkt och andra problem på tre olika sätt.
· Av kemikalier i blodet som orsakar inflammation, koagulation och blod funktioner fartyg.
· Samtidigt hålla blodtrycket inom gränserna.
· Och stärka hälsosamma kolesterolnivåer
Studien genomfördes på 27.000 friska kvinnor över 45 år i 11 år. Forskargruppen leddes av Dr.Samia Mora, MD, MHS på Harvard Medical School och Bostons Brigham and Women's Hospital. Studien visade på online journal Circulation.
Inkommande Söka Termen för artikeln:
epilepsi och panikattackerAndra Relaterade artiklar kan intressera dig:
- Life Coaching Problem Of The Heart
- Trenden av att få sex-Pack Abs bland kvinnor
- Kvinnor Beredskap för Six-Pack Abs Training
- Kvinnor, Viktminskning, och Six-Pack Abs
- Besöka centrala Madrid
Tags: Heart Attack, Heart Attack i Women, Heart Attack Relief, Women's Heart Attack







































